Dosar de evaluare a riscurilor
Centrul de Securitate și Sănătate Ocupațională „PROTECȚIA MUNCII” vine cu un set de servicii incluse în Dosarul de Evaluare a Riscurilor sau divizate după cum urmează:
- Evaluarea riscurilor profesionale la locul de muncă
- Elaborarea instrucțiunilor de SSM, ținând seama de particularitățile activităților desfășurate și ale locurilor de muncă/posturilor de lucru
- Elaborarea planului de protecție și prevenire
- Stabilirea zonelor cu risc ridicat și specific
- Stabilirea zonelor care necesită semnalizare de securitate și sănătate în muncă, precum și a tipului de semnalizare
- Stabilirea necesarului de dotare a lucrătorilor cu echipament individual de protecție
- Întocmirea planului de acțiune în caz de pericol grav și imediat
- Identificarea factorilor profesionali de risc și a examenelor medicale obligatorii pentru supravegherea sănătății persoanelor expuse acțiunii factorilor profesionali de risc
organizarea activităților de protecție și prevenire
Pentru realizarea prevederilor legislației din domeniul SSM dar și în scopul unei bune organizări a realizării activităților de protecție și prevenire Centrul de Securitate și Sănătate Ocupațională „PROTECȚIA MUNCII” propune servicii de suport în implementarea activităților de protecție și prevenire după cum urmează:
- Stabilirea modului de organizare a activităților de protecție a lucrătorilor la locul de muncă și prevenire a riscurilor profesionale în cadrul unității
- Stabilirea atribuțiilor și responsabilităților în domeniul securității și sănătății în muncă ce revin lucrătorilor
- Stabilirea modului de desfășurare a altor tipuri de instruiri (antiincendiu, protecție civilă, prim ajutor, etc.)
- Identificarea necesarului de materiale pentru informarea și instruirea lucrătorilor în domeniul securității și sănătății în muncă: cărți, broșuri, ghiduri, afișe, filme etc.
- Identificarea locurilor speciale de securitate și sănătate în muncă
- Stabilirea unui sistem de stimulente/sancțiuni lucrătorilor, conform criteriului îndeplinirii atribuțiilor în domeniul securității și sănătății în muncă
- Suport în întocmirea, pentru autoritățile competente, în conformitate cu actele normative în vigoare, rapoarte privind securitatea și sănătatea în muncă
- Crearea unei metodologii de acordare, evidență, monitorizare, păstrare, întreținere etc. a echipamentului individual de protecție
- Stabilirea modului de monitorizare, verificare periodică a echipamentelor de lucru, instalațiilor de ventilare, dispozitivelor de protecție etc.
- Stabilirea modului de intervenție în caz de pericol grav și imediat
- Suport în stabilirea necesarului de register în domeniul SSM
- Stabilirea comunicării, cercetării, evidenței și raportării accidentelor de muncă
- Stabilirea modului de acordare a primului ajutor în caz de accidentare în muncă
SUPORT ÎN IMPLEMENTAREA ACTIVITĂȚILOR DE PROTECȚIE ȘI PREVENIRE
Organizarea activităților de protecție și prevenire implică desemnarea unei persoane din partea prestatorului care va coordona și va acorda suport în organizarea activităților de SSM în cadrul companiei DVS. Persoana respectivă va efectua vizite regulate la unitatea DVS în cadrul cărora va efectua inspecții privind respectarea legislației cu privire la SSM, va întocmi rapoarte și va recomanda măsurile ce se impun pentru a conforma situația legislației, inclusiv în cercetarea accidentelor de muncă.
Organizarea activităților de protecție și prevenire se efectuează lunar/săptămânal sau cum se înțeleg părțile și va include următoarele activități:
Organizarea activităților de protecție și prevenire se efectuează lunar/săptămânal sau cum se înțeleg părțile și va include următoarele activități:
- Revizuirea Documentelor de evaluare a riscurilor profesionale
- Revizuirea Instrucțiunilor de SSM
- Revizuirea Planului de Protecție și Prevenire
- Monitorizarea realizării măsurilor prevăzute în planul anual de protecție și prevenire
- Monitorizarea zonelor care necesită semnalizare de securitate şi sănătate în muncă, precum şi a panourilor de semnalizare
- Suport în asigurarea informării şi instruirii lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă
- Suport privind ținerea Fișelor individuale de instruire în domeniul SSM
- Stabilirea locurilor, conținutului și modului de utilizare a truselor medicale
- Suport privind Planul de evacuare
- Suport în domeniul cercetării accidentelor de muncă
- Suport în procesul de ținere a registrelor în domeniul SSM
- Suport în monitorizarea funcţionării instalaţiilor de ventilare, dispozitivelor de protecţie, aparaturii de măsură şi control
- Suport în procesul de verificare a stării de funcţionare a sistemelor de siguranţă şi de semnalizare în caz de avarie
- Monitorizarea stării și prezenței materialelor pentru informarea și instruirea lucrătorilor în domeniul securității și sănătății în muncă: cărți, broșuri, ghiduri, afișe, filme etc.
- Oferirea suportului pentru realizarea măsurilor de protecție și prevenire dispuse de către inspectorii de muncă cu prilejul vizitelor de control în unitate
- Vizite regulate / inspecții (conform graficului stabilit) în vederea realizării serviciilor de SSM și stabilirii respectării cerințelor legislației în domeniul SSM